خبرنگاران ممنوعیت تردد مسافران و فعالیت بعضی اصناف در کرمانشاه

به گزارش گفتمان برتر، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ممنوعیت تردد برای مسافران و فعالیت بعضی اصناف اعمال می گردد، گفت: اجرای این طرح که باهدف حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است از بامداد آدینه شروع خواهد شد.

خبرنگاران ممنوعیت تردد مسافران و فعالیت بعضی اصناف در کرمانشاه

محمدابراهیم الهی تبار عصر پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، در تشریح طرح فاصله گیری اجتماعی برای مقابله با کرونا، زمان شروع اجرای این طرح را از بامداد روز آدینه هشتم فروردین ماه خاطرنشان کرد و گفت که مرحله نخست این طرح تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد یافت.

وی اضافه نمود: براساس برنامه ریزی اجرا شده طرح فاصله گیری اجتماعی پس از 15 فروردین ماه نیز تا با برطرف نواقص و اصلاح مواردی یک هفته دیگر ادامه می یابد.

معاون استاندار کرمانشاه در ادامه با تشریح جزییات این طرح اظهارداشت: براین اساس، تنها افرادی اجازه ورود به شهرهای استان را خواهند داشت که ساکن یا مقیم آن شهر بوده و مسافران اجازه تردد در شهرهای استان را ندارند و باید از کنارگذرها عبور نمایند.

الهی تبار گفت:خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم و سوخت مشمول این ممنوعیت ها نخواهند شد.

وی گفت: به موجب طرح فاصله گیری اجتماعی، مدارس، دانشگاه ها، پارک ها، استخرها و تمامی اماکن تجمع و تفرجگاه ها تعطیل خواهند شد و برگزاری هرگونه تجمع اعم از رسمی یا غیر رسمی نیز ممنوع خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اصناف و کسب و کارها در این طرح به سه گروه تقسیم شده اند اضافه نمود: گروه اول صنوفی هستند که نباید در این ایام تعطیل شوند که فروشگاه های موادغذایی، میوه فروشی ها، داروخانه ها و مراکز تامین نماینده موادغذایی مردم را شامل می شوند.

الهی تبار ادامه داد: گروه دوم صنوفی خواهند بود که باید در مدت اجرای این طرح تعطیل باشند که پاساژها، مراکز خرید پوشاک و البسه، قهوه خانه ها، تالارها، باشگاه های ورزشی، بازارروزها، سینماها، خدمات چاپ و آتلیه ها شامل آن می شوند.

الهی تبار اضافه نمود که واحدهایی که از تعطیلی خود در مدت اجرای این طرح ممانعت نمایند به مدت یک ماه پلمب خواهند شد.

به گفته وی، گروه سوم صنوفی خواهند بود که به صلاحدید استان می توانند به طور محدود ارایه خدمات دهند که شامل دفاتر پیش خوان پلیس بعلاوه 10، هتل ها و پایانه های مسافربری می گردد.

معاون استاندار کرمانشاه همچنین گفت که در مدت اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی ادارات نیز با حدبیشتر یک سوم نیروی انسانی خود خدمات ضروری را به مردم ارایه می دهند.

الهی تبار در خصوص نحوه شناسایی افراد غیربومی و مسافران در استان نیز گفت: براساس این طرح؛ نحوه شناسایی افراد غیربومی با پلاک خودروها، کارت ملی یا شناسنامه و بیمه نامه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: ضمانت اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی نیز جریمه نقدی 500 هزار تومانی و توقیف یکماهه خودرو خواهد بود و مسوولیت میدانی ترددها نیزبا نیروی انتظامی است.

معاون استاندار کرمانشاه اضافه نمود که ممنوعیت معین شده برای تردد افراد در طرح فاصله گیری اجتماعی شامل کارمندان و کارگرانی که محل کارشان خارج از استان است نمی گردد.

الهی تبار در ادامه به فرمانداران استان تاکید نمود که پیش بینی لازم برای تردد و یا اسکان مسافران را داشته باشند و نسبت به بومی سازی طرح اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگاران تا به امروز 194 نفر در استان کرمانشاه به کرونا مبتلا شده اند که 21 نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

از ابتدای شناسایی ویروس کرونا تا به امروز 29 هزار و 406 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که در مجموع 2 هزارو 234 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 10 هزار و 457 مورد از ابتدا تا به امروز بهبود یافته اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار و با گسترش به بیشتر کشورها به یک بحران جهانی تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 834

به "خبرنگاران ممنوعیت تردد مسافران و فعالیت بعضی اصناف در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ممنوعیت تردد مسافران و فعالیت بعضی اصناف در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید