خبرنگاران فرماندار: سفر به سمیرم در شرایط کرونایی خطرناک است

به گزارش گفتمان برتر، اصفهان- خبرنگاران- فرماندار سمیرم از گردشگران و مسافرانی که قصد سفر به این شهرستان را دارند خواست از این اقدام خوددداری کنند چرا که خطر ابتلا به کرونا در کمین تک تک آنان است.

خبرنگاران فرماندار: سفر به سمیرم در شرایط کرونایی خطرناک است

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

محمدرضا عسگریان روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا این شهرستان در فرمانداری، اظهارداشت: سفر در این شرایط کرونایی خطرآفرین بوده و شیوع این ویروس ناپیدا را بیشتر می کند.

به گفته وی گرمای هوا در این فصل باعث شده هر روز و بویژه روزهای پایانی هر هفته، شاهد حضور گردشگران پرشماری از شهرها و استان های گرم به سمیرم باشیم.

فرماندار سمیرم با بیان اینکه هشدارهای زیادی در روزهای گذشته با بیشتر شدن تعداد مبتلایان به کووید 19 داده شد، شرح داد: متاسفانه بخشی از جامعه و مسافران توجه چندانی به این شرایط سخت ندارند و به نوعی با جان خود و دیگران بازی می کنند.

عسگریان ادامه داد: همین 2 روز گذشته کرونا جان یک شهروند زن سمیرمی را گرفت و نشان داد، خطر این ویروس جدی است و باید فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی گرفت.

وی به مسدود بودن روستاها و تفرج گاه های این شهرستان اشاره و افزود: تعداد زیادی از مسافران از استان های جنوبی که وضعیتی قرمز دارند به سمیرم سفر می کنند که همین موضوع بسته شدن تفرج گاه ها در این شرایط را اجتناب ناپذیر کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم در ادامه این نشست، گفت: تعداد مبتلایان به بیماری ناشناخته کووید 19 در این شهرستان به حدود 190 نفر رسیده است.

به گفته دکتر علی اصغر صبوحی، این آمار از 2 ماه گذشته تا امروز افزایشی و تصاعدی بوده که علت اصلی آن گردشگری بودن منطقه و برپایی مراسم های جشن و عروسی بوده است.

وی افزود: افرادی که در این برنامه ها شرکت کرده اند باعث درگیر شدن خانواده های دیگر هم شده و به دنبال آن نارضایتی همسایگان را نیز باعث شده اند.

صبوحی تاکید کرد: استفاده از ماسک ضروری است و اگر کسی از ماسک استفاده نکند جان خود ودیگران را به خطر می اندازد.

دادستان سمیرم نیز در ادامه این پیوند گفت: افرادی که با برگزاری مراسم های عروسی سلامت و امنیت عمومی جامعه را به خطر بیندازند مجرم هستند وبا آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

روح الله نصر اصفهانی افزود: خودروهایی که در کاروان های عروسی شرکت کنند،توسط نیروی انتظامی توقیف شده و با گروه های وموسیقی در منازل و مکان های پوشیده و سربسته برخورد می شود.

شهرستان سمیرم با افزون بر یکصد هزار نفر جمعیت شهری، عشایری و روستایی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1042

به "خبرنگاران فرماندار: سفر به سمیرم در شرایط کرونایی خطرناک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار: سفر به سمیرم در شرایط کرونایی خطرناک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید