خبرنگاران توزیع تخم نوغان در گیلان شروع شد

به گزارش گفتمان برتر، رشت - خبرنگاران - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شروع توزیع تخم نوغان از امروز شنبه در این استان اطلاع داد.

خبرنگاران توزیع تخم نوغان در گیلان شروع شد

مسعود الماسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود : توزیع تخم نوغان در 11 شعبه مرکز توسعه نوغانداری در شهرستان های گیلان از جمله لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، شلمان، بندرانزلی، رشت، فومن، شفت، صومعه سرا، پیش حصار و طاهرگوراب از ساعت 30: 7 تا 17 صبح به مدت یک ماه انجام می گردد.

وی خاطر نشان کرد: توزیع تحم نوغان در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان های رضوانشهر، ماسال، رودسر، رودبار، املش، سیاهکل، آستارا و تالش نیز در ساعات اداری انجام می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه قیمت هر جعبه تخم نوغان هیبرید ایرانی - وارداتی به مبلغ 150 هزار ریال به فروش می رسد، افزود: بیمه هر جعبه تخم نوغان هیبرید سهم نوغاندار ایرانی - وارداتی با احتساب مالیات بر ارزش اضافه نموده 9 درصد به مبلغ 287 هزار و 833 ریال در نظر گرفته شده است.

با پرورش هر جعبه تخم نوغان به طور متوسط 35 کیلوگرم پیله تر ابریشم فراوری می گردد و از هر پنج کیلوگرم پیله تر پس از فرآوری یک کیلوگرم نخ ابریشم خام نیز به دست می آید.

31 استان کشور در زمینه صنعت نوغانداری فعالیت دارند اما در این میان گیلان قطب فراوری پیله تر ابریشم و خراسان رضوی علاوه بر برخورداری از رتبه دوم فراوری پیله تر با فراوری 85 درصد نخ ابریشم کشور، پایتخت ابریشم کشی ایران به شمار می رود.

9 هزار و 92 خانوار در استان گیلان به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند که سالانه حدود 483 تن پیله ابریشم فراوری می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1540

به "خبرنگاران توزیع تخم نوغان در گیلان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توزیع تخم نوغان در گیلان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید