خبرنگاران تاکید پوتین بر حمایت از افرادی که به دلیل کرونا در روسیه بیکار شده اند

به گزارش گفتمان برتر، مسکو - خبرنگاران - رئیس جمهوری روسیه در تشریح بسته جدید حمایتی دولت روسیه به مردم این کشور در عصر کرونا اظهار داشت که اولویت وی حفظ مشاغل یا حمایت از افراد بیکار شده است و در گام نخست حمایت از افرادی که به دلیل تعطیلی مراکز گردشگری و غذاخوری بیکار شده اند، در اولویت واقع شده است.

خبرنگاران تاکید پوتین بر حمایت از افرادی که به دلیل کرونا در روسیه بیکار شده اند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در سخنانی در جلسه دولت روسیه که در فرمت کنفرانس ویدئویی برگزار و از چندشبکه تلویزیونی روسی ازجمله روسیه24 پخش شد، به بخش های اقتصادی روسیه که بر اثر شیوع کرونا آسیب دیده اند اشاره نمود که بخش های گردشگری و غذاخورهای عمومی از آن جمله بود.

وی گفت: باید به شرکت هایی که در این بخش ها فعالیت می نمایند یاری اقتصادی کرد تا بتوانند حقوق کارکنان خود را در شرایط تعطیل عمومی بپردازند. درخواست این شرکت ها برای دریافت یاری اقتصادی دولت باید ساده و به دور از کاغذ بازی اداری باشد.

پوتین با بیان اینکه اولویت باید حفظ مشاغل باشد، اضافه نمود: اگر چنین شرطی از سوی شرکت ها رعایت گردد دولت یاری اقتصادی می نماید و این یاری ها از اول ماه می به حساب شرکت ها واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت روسیه قبلا تصمیم گرفته بود وام شش ماهه به شرکت ها و مراکز اقتصادی پرداخت کند اما این تدبیر موثر نبود و تصمیم گرفته شده است 75 درصد این وام را (بانک دولتی) ونش تورگ بانک تضمین کند.

رئیس جمهوری روسیه گفت: باید این وام ها برای پرداخت دستمزد کارکنان شرکت ها و مراکز اقتصادی تعطیل شده واگذار گردد.

پوتین به عنوان تدبیر دیگر گفت که باید دولت مراکز اقتصادی بسیار مهم برای کشور را معین کند و به این مراکز وام هایی برای خرید مواد خام و پیش پرداخت هزینه معامله ها واگذار گردد و دولت برای پرداخت بهره این وام ها یارانه دهد، میزان بهره این وام ها شش درصد کمتر از میزان بهره وام ها در بازار خواهد بود.

رئیس جمهوری روسیه توضیح داد: دولت روسیه مبلغ 200 میلیارد روبل (حدود 2.9 میلیارد دلار) بودجه به مناطق روسیه اختصاص دهد تا این مبلغ صرف یاری هزینه ها، مستمری ها و دستمزد حقوق بگیران گردد.

وی گفت: شرایط کشور باتوجه به شیوع کرونا به سرعت تغییر می نماید و شرایط موجود و اقدامات باید بطور منظم ارزیابی گردد.

پوتین در خاتمه گفت که در روزهای آینده درباره بخش های ساختمان سازی، هواپیماسازی و خودروسازی کشور صحبت خواهم کرد به بخش هواپیمایی کشور برای تامین هزینه ها ازجمله لیزینگ هواپیماها 23 میلیارد روبل (حدود 310 میلیون دلار) تخصیص می یابد.

بر اساس آخرین اطلاعات ستاد مقابله با بیماری کرونا در روسیه که امروز چهارشنبه منتشر شد، در شبانه روز اخیر سه هزار و 388 نفر دیگر به کرونا مبتلا شده اند تا در مجموع 24 هزار و 490 نفر در روسیه به این بیماری مبتلا شده باشند، از این تعداد یک هزار و 986 نفر بهبود یافته و 198 نفر جانباختند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 889

به "خبرنگاران تاکید پوتین بر حمایت از افرادی که به دلیل کرونا در روسیه بیکار شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید پوتین بر حمایت از افرادی که به دلیل کرونا در روسیه بیکار شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید