خبرنگاران تاکید ایران و کره شاقتصادی بر همکاری های بازرگانی و اقتصادی

به گزارش گفتمان برتر، تهران - خبرنگاران - رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با هان سونگ او، سفیر کره شاقتصادی در تهران در مورد همکاری های تجاری میان دو کشور و ضرورت فعال کردن تعامل های بازرگانی و اقتصادی تاکید کردند.

خبرنگاران تاکید ایران و کره شاقتصادی بر همکاری های بازرگانی و اقتصادی

به گزارش روز سه شنبه سازمان توسعه تجارت ایران، در این دیدار، حمید زادبوم با بیان اینکه این سازمان در وزارت صنعت، معدن و تجارت جوابگوی مسائل مربوط به تجارت خارجی است، تقویت و ایجاد زمینه مناسب برای تجارت شرکت های خصوصی دو کشور را ضروری دانست.

سفیر کره شمالی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری بر اهمیت همبستگی دو کشور در برابر تحریم های آمریکا و توسعه همکاری های مالی، تجاری، فرهنگی با ایران تاکید نمود و کوشش موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران در مقابله همزمان با دو مساله کرونا و تحریم ها را مورد ستایش قرار داد.

سفیر کره شمالی در تهران با اشاره به روابط دیرینه ایران و کره، خواستار تماس ها و دیدار های بیشتر به منظور توسعه سطح همکاری های مالی میان دو کشور شد و پیشنهاد کرد سازمان توسعه تجارت ایران و کره شمالی، کمیته مشترک تجاری دو کشور را تشکیل دهند.

وی اضافه کرد: به واسطه تشکیل این کمیته تقاضاها در دو بازار دریافت و در یک همکاری مشترک به آنها پاسخ داده گردد. این کمیته در عین حال، تمام نیازمندی های همکاری تجاری را پیگیری خواهد نمود و جلسات کمیته نیز به صورت دوره ای در تهران و پیونگ یانگ برپا خواهد شد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، تشکیل کمیته مشترک تجاری را پس از نهایی شدن آنالیز ها در مورد نحوه اجرایی کردن آن در هر دو وزارت صمت و وزارت امور خارجه، اقدامی موثر خواند.

زادبوم تاکید نمود: در روابط تجاری علاوه بر ظرفیت های دو کشور می توان از همکاری کشورهای ثالث نیز بهره برد.

در خاتمه، طرفین گفتگو و مذاکره برای آنالیز ظرفیت ها به منظور تشکیل کمیته مشترک تجاری را اقدامی مفید عنوان کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1115

به "خبرنگاران تاکید ایران و کره شاقتصادی بر همکاری های بازرگانی و اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید ایران و کره شاقتصادی بر همکاری های بازرگانی و اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید