جزییات عملیات گسترده رزمندگان یمنی در عمق عربستان

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، اداره اطلاع رسانی جنگی یمن، تصاویری از عملیات گسترده ارتش و کمیته های مردمی یمن در محور جیزان منتشر کرد که طی آن نیروهای یمنی به سوی مرز حمله کرده و به عمق عربستان زده اند.

جزییات عملیات گسترده رزمندگان یمنی در عمق عربستان

این تصاویر از حمله غافلگیر پس از رصد تحرکات نیروهای ارتش سعودی خبر داده و اینکه نظامیان سعودی به سرعت فروپاشیدند و به داخل عمق عربستان گریختند و شماری از آنها به هلاکت رسیدند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن تاکید کردند که نظامیان سعودی را تعقیب خواهند کرد.

در این عملیات غنایم زیادی به دست نیروهای ارتش وکمیته های مردمی یمن افتاده است و نظامیان سعودی و مزدوران وابسته به آنها با برجای گذاشتن سلاح خود فرار کرده اند.

تصاویر پخش شده از انهدام ادوات و تجهیزات نظامی ارتش عربستان و تسلط نیروهای یمنی بر مواضع آنها حکایت دارد و اجساد نظامیان کشته شده سعودی به نمایش درآمده است.

اداره اطلاع رسانی جنگی یمن، صحنه هایی از نبرد مستقیم میان رزمندگان یمنی و نیروهای سعودی و هلاکت شمار زیادی از نظامیان سعودی را به نمایش درآورده است.

پوشش هوایی جنگنده های سعودی هم نتوانست که نظامیان این کشور را نجات دهد و مانع از توقف عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن شود.

همزمان یک منبع نظامی به المسیره گفت: عملیات گسترده در جیزان در محور الخوبه-وادی الجاره از سه محور انجام شد و مواضع ارتش عربستان در کوه ام بی سی و تپه های الفخیذه، البیضاء القمبوره، العمود، تویلق و شریق قائم صیاب هدف قرار گرفت.

این منبع تاکید کرد: مواضع ارتش عربستان به طور کامل به تسلط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن درآمده است و تلفات و خسارات سنگین به دشمن وارد شده است. در این مواضع نیروهای ارتش عربستان به همراه مزدوران سودانی و مزدوران موسوم به تیپ تکاور حضور داشتند.

منبع یمنی گفت: شماری از افسران و سربازان سعودی کشته و زخمی شدند و ادوات زرهی آنها منهدم شده است. شماری زیادی از نظامیان سعودی هنگام فرار از مناطق صعب العبور به هلاکت رسیدند.

این منبع یمنی به اسارت دهها نظامی سعودی و سودانی و اجسادی از کشته شدگان دشمن سعودی که نظامیان سعودی آنها را برجای گذشته و پا به فرار گذاشته اند، اشاره و تاکید کرد: مقادیر زیادی تسلیحات و مهمات که نظامیان دشمن در مواضع و انبارهای خود برجای گذاشته بودند به غنیمت گرفته شد و 29 خودرو وادوات زرهی منهدم شد.

منبع مذکور به کشته و زخمی شدن بیش از 80 افسر و نظامی ارتش سعودی و مزدوران سودانی اشاره و گفت: بیش از 150 کیلومتر مربع را در محور جیزان در جریان عملیات نظامی گسترده آزاد کردیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1585

به "جزییات عملیات گسترده رزمندگان یمنی در عمق عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات عملیات گسترده رزمندگان یمنی در عمق عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید