توافق هسته ای 5

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران: وزیر خارجه سنگاپور گفت: این به نفع جمهوری اسلامی ایران و کل منطقه است که توافق هسته ای حاصل شود.

توافق هسته ای 5

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، شان مون گام وزیر خارجه سنگاپور پس از دیدار رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران در سخنانی گفت: از منظر بیرونی و از منظر دوستان ایران چیزی که ما تا الان شاهد بودیم، مذاکرات ایران با 1+5 تشویق کننده بوده و این موافقت اولیه که حاصل شده بسیار مثبت بوده است وپس از دیدارها و گفت وگوهایی که با وزیر خارجه و نیز آقای ولایتی داشته ام مشخص شد که البته موانعی وجود دارد، اما این موانع غیرقابل حل شدن نیست.

وی اضافه نمود: حسن نیت از سوی دو طرف و متمرکز شدن بر روی مسائل اصلی می تواند دسترسی به توافق را حاصل کند. البته دو طرف باید بدانند که چه مسائلی در چارچوب ان پی تی برای جمهوری اسلامی ایران و طرف مقابل مهم است.

وزیرخارجه سنگاپور در ادامه گفت: وزیرخارجه ایران روز گذشته اشاره کرد که این موضوعات فقط موضوعات اقتصادی نیست، بلکه شان جمهوری اسلامی ایران هم باید رعایت شود و مانیز آن را متوجه هستیم. این به نفع جمهوری اسلامی ایران و کل منطقه است که این توافق حاصل شود.

ایران همواره در جهت پیشرفت و رو به جلو بوده است

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارزیابی از جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و اضافه نمود: اگر به این موضوع تاریخی نگاه کنیم، جمهوری اسلامی ایران همواره نقشی کلیدی و اساسی ایفا کرده است و تاریخ هزاران ساله ایران با تمدن فرهنگی نشان می دهد که ایران همواره رو به جلو و پویش است. ایران با جمعیت حدود 80 میلیون نفر و کیفیت زندگی مردم این ظرفیت و امکان را دارد که نقش بسیار کلیدی و اساسی ایفا کند.

شان مون گام در ادامه در پاسخ به این سوال که نگاه غرب را به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 چگونه ارزیابی می کنید خاطر نشان کرد: فکر میکنم این واقعیت که کشورهای غربی و کشورهای اعضای 1+5 که از جمله کشورهای اتحادیه اروپا هستند در این مذاکرات حضور دارند، نشان دهنده نگاه غرب به این مذاکرات است و این شش کشور نشان دهنده تاثیرگذاری جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات است.البته در این مذاکرات فرانسه، آلمان، روسیه و چین در این مذاکرات هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 229

به "توافق هسته ای 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق هسته ای 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید