تمجید لفظی مقام اماراتی از عربستان و واکنش جالب کاربران به او

به گزارش گفتمان برتر، اظهارات وزیر مشاور امارات در امور خارجه در تعریف و تمجید از عربستان سعودی و هماهنگی های دو کشور، با واکنش جالب توجه کاربران روبرو شد.

تمجید لفظی مقام اماراتی از عربستان و واکنش جالب کاربران به او

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در کشاکش اختلافات ریاض و ابوظبی در جنوب یمن، انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه، ضمن تمجید صرفا لفظی از نقش آفرینی عربستان سعودی در رهبری ائتلاف عربی علیه یمن، بر حمایت از دعوت ریاض به گفت وگو برای حل مشکل جنوب یمن تأکید کرد.

قرقاش در صفحه توئیتر خود نوشت: کشور برادر عربستان سعودی ائتلاف عربی را در نهایت صبر، مهارت و اقتدار راهنمایی می نماید و اقدام امارات در پذیرش دعوت به مشارک در عملیات طوفان قاطع باعث تقویت یک شراکت منطقه ای پایدار و خیرخواهانه شد.

این مقام اماراتی در ادامه تمجید از عربستان مدعی شد که کلید حل چالش های مشترکی که با آن روبرو هستند، در دستان امین عربستان سعودی است و لذا از دعوت ریاض برای گفت وگو حمایت می کنیم.

این اظهارات مقامات اماراتی با واکنش کاربران روبرو شد و یکی از آن ها گفت که امارات در حرف با عربستان همراه است اما در عمل بر خلاف آن رفتار می نماید.

کاربری به نام طارق نوشت: در توئیت های خود از دعوت عربستان به گفت وگو حرف می زنید اما در عمل، خودروهای زرهی خود به جدایی طلبان ارسال می کنید و برای جنگ آماده می شوید.

کاربر دیگری نیز نوشت: امارات، عربستان سعودی را به سمت فاجعه سوق می دهد.

یکی دیگر از کاربران نوشت: شما عربستان را در کارهای بچه گانه و دور از عقل خود همدست نموده اید که عواقب غیرقابل تحملی برایتان خواهد داشت.

کاربر دیگری نیز نوشت: از پنج سال پیش که در کنار عربستان ایستاده اید نه هدف قاطعی را محقق نموده، نه مشروعیتی به پا کردید و نه از کشور محافظت کردید، عجیب است که عربستان را به سمت پرتگاه سوق می دهید و ادعا می کنید در کنار آن ایستاده اید، روزی می رسد که عربستان خطرات شما را درک می نماید امیدوارم پیش از آنکه فرصت از دست برود آن روز برسد.

این اظهارات قرقاش در حالی است که گفت وگوهای مسئولان سعودی و اماراتی در جنوب یمن برای حل مشکل عدن به نتیجه نرسیده و امارات شروط عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن را رد کردند (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 251

به "تمجید لفظی مقام اماراتی از عربستان و واکنش جالب کاربران به او" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید لفظی مقام اماراتی از عربستان و واکنش جالب کاربران به او"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید