تلفات آمریکایی ها در حمله راکتی به اربیل عراق

به گزارش گفتمان برتر، این نخستین حمله عمده راکتی به اهداف آمریکایی در عراق پس از روی کار آمدن جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکاست.

تلفات آمریکایی ها در حمله راکتی به اربیل عراق

در جریان حمله راکتی شامگاه دیشب به اطراف فرودگاه شهر اربیل عراق، 1 پیمانکار غیر نظامی کشته و 5 نظامی ائتلاف ضدداعش زخمی شدند و خبرهای ضدونقیضی درباره زخمی شدن چند نظامی آمریکایی در این حمله منتشر شده است.

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ وین ماروتو سخنگوی نیروهای ائتلاف ضدداعش در عراق گفت درجریان حملات راکتی دیشب به اربیل عراق 1 یک نیروی پیمانکاری ائتلاف کشته و پنج نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

این نخستین حمله عمده راکتی به اهداف آمریکایی در عراق پس از روی کار آمدن جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکاست. هنوز هیچ گروه نظامی یا شبه نظامی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

دود ناشی از حملات راکتی دیشب در اطراف فرودگاه بین المللی شهر اربیل عراق/ رویترز

همچنین این حمله مرگبارترین حمله به اهداف و مواضع آمریکایی در کردستان عراق طی نزدیک به 1 سال گذشته محسوب می شود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای این حمله را محکوم کرده و گفته است: ما با عزیزان پیمانکار غیرنظامی کشته شده در این حمله و به مردم بی گناه عراق و خانواده های آنها که از این خشونت های بی رحمانه رنج می برند، ابراز همدردی می کنیم. من با خشنود بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان تماس گرفته ام تا درباره این حادثه مصاحبه کنم و از همه تلاش های تحقیق و پاسخگو کردن عاملان آن، حمایت می کنیم.

دولت مرکزی بغداد در واکنش به این حمله گفت که در حال تشکیل کمیته ای با دولت اقلیم کردستان عراق برای بررسی این حمله است.

راکت ها از منطقه ای پرتاب شده اند که تحت کنترل کردها نیست.

تا به امروز خبرهای ضدونقیضی درباره ملیت پیمانکار کشته شده و نظامیان زخمی منتشر شده و در حالی که برخی گزارش ها حاکی است پیمانکار کشته شده آمریکایی بوده، اما برخی منابع خبری دیگر ملیت آمریکایی این پیمانکار غیرنظامی را رد می کنند.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابعی، ملیت 4 نظامی زخمی این حمله را آمریکایی و 1 نفر را ترکیه ای اعلام کرده است.

در این حمله در مجموع 8 راکت شلیک شده که به مناطق مختلف نزدیک به پایگاه های نظامی و اماکن دیپلماتیک از جمله به دیوار کنسولگری چین در اربیل اصابت کرده است.

3 فروند از راکت ها نیز به نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل اصابت کرد که برای ساعاتی منجر به تعطیلی این فرودگاه و توقف پروازها شد.

دولت اقلیم کردستان عراق زمان دقیق این حملات راکتی را حدود 9 و نیم دیشب به وقت محلی اعلام کرده است. دولت اقلیم همچنین اعلام کرده تحقیق درباره عاملان احتمالی و نحوه انجام این حمله را آغاز کرده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1408

به "تلفات آمریکایی ها در حمله راکتی به اربیل عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات آمریکایی ها در حمله راکتی به اربیل عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید