تصویب لایحه اصلاح قانون حمایت از بازسازی و احیا بافت های تاریخی

به گزارش گفتمان برتر، به موجب لایحه مذکور، در راستای حمایت از مالکان و متصرفان قانونی خصوصی آثار غیرمنقول و بافت های تاریخی و فرهنگی ثبت شده در لیست آثار ملی، تاریخی، فرهنگی و با ارزش کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مکلف است برای اعطا تسهیلات کم بهره به مالکان، متصرفان قانونی و بهره برداران خصوصی آثار و بافت های تاریخی و فرهنگی به منظور تعمیر، بازسازی، احیا و بهره برداری آن ها، بودجه و تسهیلات لازم را پیش بینی نموده و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، نسبت به پیش بینی اعتبار لازم در این باره اقدام کند.

تصویب لایحه اصلاح قانون حمایت از بازسازی و احیا بافت های تاریخی

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بعلاوه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند برای حمایت از تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی و طبیعی، املاک در اختیار از جمله فضاهای مناسب در آثار تاریخی را به صورت کوتاه مدت در اختیار این تشکل ها قرار دهد.

هرگونه بهره برداری تبلیغی و تجاری از تصویر، فیلم یا نماد بناهای تاریخی ثبت شده بدون رضایت مالک یا قائم مقام قانونی او مجاز نیست و اشخاص حقیقی و حقوقی در صورت استفاده از آن ها با رضایت مالک یا قائم مقام قانونی، باید به طور سالانه به همان اثر یاری اقتصادی نمایند.

بعلاوه به استناد لایحه مذکور، در صورتی که بناها و مستحدثات در حریم بناها و بافت های تاریخی و فرهنگی ثبت شده در لیست آثار ملی تاریخی، فرهنگی و با ارزش کشور، با محدودیت های قانونی از جمله در ساخت وساز رو به رو شده باشند، با تأیید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می توانند از اعتبارات، تسهیلات و امتیازات موضوع قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری برخوردار شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیات وزیران در ادامه جلسه خود بعلاوه با لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه های جمعی موافقت کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1650

به "تصویب لایحه اصلاح قانون حمایت از بازسازی و احیا بافت های تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب لایحه اصلاح قانون حمایت از بازسازی و احیا بافت های تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید