تاکید شورای امنیت بر عدم مداخله در لیبی و پایبندی به تحریم تسلیحاتی علیه این کشور

به گزارش گفتمان برتر، شورای امنیت از 15 کشور عضو خواست ضمن عدم مداخله در درگیری های لیبی به تحریم تسلیحاتی علیه این کشور پایبند باشند.

تاکید شورای امنیت بر عدم مداخله در لیبی و پایبندی به تحریم تسلیحاتی علیه این کشور

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری الجزیره، این شورا در نشست اخیر خود از دخالت فزاینده در لیبی ابراز نگرانی نموده و خواهان عدم مداخله در درگیری های این کشور و عدم اقداماتی شد که به تشدید اوضاع در لیبی می انجامد.

شورای امنیت بر اهمیت توقف تشدید تنش ها توسط همه طرف ها در لیبی و پایبندی به آتش بس تأکید نموده و خواهان اتحاد همه نهادهای نظامی و مالی این کشور در چارچوب دولتی مدنی و بانک مرکزی واحد شد.

به همین دلیل، دیپلمات ها گفتند، این شورا خواهان پایبندی کامل به تحریم تسلیحاتی علیه لیبی شده اما بعید است که در خصوص تخلفات در تحریم های اعمال شده، اقدامی کند.

همزمان شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی حملات هوایی نیروهای موسوم به ارتش ملی این کشور تحت رهبری خلیفه حفتر به یک محله مسکونی در منطقه السوانی واقع در 20 کیلومتری طرابلس را محکوم کرد که در اثر ان 14 کودک جان باختند.

این شورا در بیانیه ای خاطرنشان کرد، غیبت موضع بین المللی قاطع و بازدارنده، نیروهای حفتر را ترغیب نموده این نقض ها را ادامه دهند و آخرین نمونه اش حملات هوایی مذکور است و این نیروها همچنان به حملات نظامی خود به طرابلس ادامه می دهند.

همچنین نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از کشته شدن 15 تن از نیروهای حفتر در کوشش برای پیشروی در جنوب طرابلس خبر دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 512

به "تاکید شورای امنیت بر عدم مداخله در لیبی و پایبندی به تحریم تسلیحاتی علیه این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید شورای امنیت بر عدم مداخله در لیبی و پایبندی به تحریم تسلیحاتی علیه این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید