بیانیه سامسونگ درباره مشکل بخار گرفتگی لنز دوربین گلکسی نوت 20 اولترا

به گزارش گفتمان برتر، همان طور که احتمالا می دانید، تنها یک روز پس از عرضه رسمی گلکسی نوت 20 اولترا به بازار، تعدادی از کاربران وجود بخار گرفتگی لنز دوربین آن را گزارش دادند. بسیاری ها گمان کردند لنز دوربین این گوشی مشکل دارد اما سامسونگ امروز با صدور بیانیه ای، علت آن را شرح داد.

بیانیه سامسونگ درباره مشکل بخار گرفتگی لنز دوربین گلکسی نوت 20 اولترا

به گزارش وب سایت Sammobile، بیش از 100 نفر از اعضای انجمن سامسونگ، از مشکل بخار گرفتگی لنز دوربین گلکسی نوت 20 اولترا خبر داده اند. بعضی ها حتی اظهار داشتند گردوخاک درون این لنزها رفته و این خبر بسیاری از خریداران را نگران کرد.

Sammobile در ادامه گزارش خود به این نکته نیز اشاره نمود که تنها کاربران کشور کره جنوبی با این مشکل روبرو شده اند و هنوز کاربران کشور های دیگر موضوعی از این بابت را گزارش نکرده اند. به همین دلیل وب سایت TechRadar در تماسی با سامسونگ، علت را جویا شد. سامسونگ هم ضمن اشاره به اینکه از موضوع پیش آمده مطلع است اظهار داشت مشکل اصلا جدی نیست. متن کامل بیانیه این شرکت به توضیح زیر است:

  • تست باتری گلکسی نوت 20 اولترا

سامسونگ معمولا گوشی های خوب و بدون نقص فنی فراوری می نماید اما سابقه ی ساخت محصولات مشکل دار در کارنامه غول کره ای وجود دارد. مثلا گلکسی فولد به عنوان اولین تجربه این شرکت در ساخت محصولی با نمایشگر تاشونده، در سری اول به شکست انجامید چرا که امکان ورود گردوغبار درون لولاهای آن وجود داشت. در نهایت سامسونگ مجبور شد زمان عرضه آن را به تعویق انداخته و نسخه بهبود یافته آن را راهی بازار کند.

گلکسی نوت 7 را هم که احتمالا به خاطر دارید. محصولی که قرار بود تجربه ای متفاوت باشد اما از مشکل باتری رنج می برد و آتش می گرفت. مشکل این گوشی به قدری جدی بود که با به روزرسانی هم حل نشد و به همین خاطر سامسونگ تمام این گوشی ها را از بازار جمع آوری کرد.

به نظر می رسد مشکل گلکسی نوت 20 اولترا اصلا نتیجه ای مشابه گلکسی نوت 7 در پی نداشته باشد. مسئله ای که نوت سال 2016 به آن گرفتار شد حتی توجه کاربرانی را که به گوشی های هوشمند علاقه نداشتند به خود جلب کرد اما ظاهرا تنها تعداد محدودی از کاربران چنین تجربه بدی را با نوت 20 اولترا داشتند.

اگر به خاطر داشته باشید یک سری از کاربران بعد از ورود گلکسی اس 20 اولترا به بازار هم از شکستن ماژول دوربین آن خبر داده بودند اما حالا می بینیم که هیچ مسئله ای از این بابت وجود ندارد. در حال حاضر کمی بیشتر از 100 نفر وجود بخار در لنز دوربین را گزارش داده اند که اگر این تعداد را بدبینانه به 200 برسانیم، باز هم تنها 0.25 درصد از 780.000 گوشی فروخته شده به این مشکل دچار شده اند.

البته مدت زمان زیادی هم نیست که این گوشی راهی بازار شده و این احتمال هم وجود دارد که مشکل یاد شده به مرور جدی تر گردد و کاربران بیشتری آن را گزارش نمایند. با این حال خود سامسونگ آن را مسأله ای جدی نمی داند و شواهدی هم که وجود دارد، بیانیه غول کره ای را تأیید می نماید.

گلکسی نوت 20 اولترا هنوز رسما وارد بازار ایران نشده اما خوشبختانه تا آن موقع قطعا خبرهای بیشتری در رابطه با این موضوع خواهیم شنید که آیا بخار گرفتگی لنز دوربین آن جدی است یا فقط به خاطر تغییر ناگهانی دماست.

  • ویدیوی تست مقاومت گلکسی نوت 20 اولترا در برابر خط و خش و خمیدگی

منبع: Tech Radar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1096

به "بیانیه سامسونگ درباره مشکل بخار گرفتگی لنز دوربین گلکسی نوت 20 اولترا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه سامسونگ درباره مشکل بخار گرفتگی لنز دوربین گلکسی نوت 20 اولترا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید