بوتفلیقه : نظام سیاسی الجزایر تغییر خواهد کرد

به گزارش گفتمان برتر، تهران - خبرنگاران - عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر دوشنبه شب گفت : نظام سیاسی کشور تغییر خواهد کرد و قانون اساسی جدید زمینه انتخاب رییس جمهوری را فراهم خواهد کرد.

بوتفلیقه : نظام سیاسی الجزایر تغییر خواهد کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه النهار الجزایر، بوتفلیقه در پیامی خطاب به مردم کشورش اضافه نمود:مردم با همه پرسی درباره قانون اساسی جدید تصمیم گیری می کنند.

رییس جمهوری الجزایر با تاکید بر گردهمایی ملی که در آن تمامی گروه های سیاسی مشارکت داشته باشند، اضافه نمود: این گردهمایی، تصمیمات سرنوشت سازی را اتخاذ خواهد کرد.

در همین پیوند ژنرال احمد قاید صالح رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر روز دوشنبه به تلویزیون رسمی گفته است که ارتش این کشور برای یافتن راهکار بحران سیاسی مسئول است.

این درحالی است که احمد اویحیی نخست وزیر پیشین و دبیرکل حزب گردهمایی ملی دمکراتیک از مقام های الجزایری خواست که خواسته های مسالمت آمیز تظاهرکنندگان در اعتراض به ادامه حکمرانی بوتفلیقه را بپذیرند.

در پیام این حزب آمده است: حزب گردهمایی ملی دمکراتیک از دادن امتیاز دولت برای متقاعد کردن هموطنان درباره انتقال دمکراسی مطرح شده از سوی رییس جمهوری و بدون هرگونه دخالتی، حمایت می کند.

بوتفلیقه 29 اکتبر 2018 (هفتم آبان) با وجود کهولت سن (82 ساله) و بیماری اظهار داشت برای پنجمین بار نامزد حزب جبهه آزادی بخش ملی الجزایر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور می شود.

همین امر موجب شد که بسیاری از مردم الجزایر به خیابان ها بیایند و اعتراضات در سراسر این کشور فراگیر شود.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود امروز 18 آوریل (27 اسفند) برگزار شود که کناره گیری بوتفلیقه از نامزدی در انتخابات به تعویق افتاد.

بوتفلیقه با اعلام ضرورت تدوین قانون اساسی جدید،گفت که تا زمان تدوین قانون اساسی در قدرت باقی خواهند ماندکه این تصمیم مخالفت هایی را درپی داشته است.

شبس**9363**1917

منبع: ایرنا
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 95

به "بوتفلیقه : نظام سیاسی الجزایر تغییر خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوتفلیقه : نظام سیاسی الجزایر تغییر خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید