برگزاری کنگره آسیایی اورولوژی در ایران

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران، دکتر سید جلیل حسینی رئیس دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی با اعلام اینکه هم اکنون 20 کشور عضو انجمن اورولوژی آسیا هستند، گفت: کشور ما نیز 10 سال قبل به عضویت این انجمن در آمد.

برگزاری کنگره آسیایی اورولوژی در ایران

وی افزود: انجمن اورولوژی هر دو سال یکبار کنگره ای را در یکی از کشورهای عضو برگزار می کند، افزود: روسای انجمن بعد از بررسی میزان امکانات و توانمندی های کشورهای عضو، تصمیم می گیرد که کنگره در کدامیک از آنها تشکیل شود.

به گفته حسینی، کشور ما سه سال گذشته درخواست کرد که میزبان اجرای کنگره باشد. به طوری که در یک رقابت سنگین با کشور هند، توانست نظر روسای مجمع انجمن اورولوژی را جلب کند و میزبان دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی شود.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره ای با این عظمت در هر کشوری نشان دهنده پیشرفت های علمی آن کشور در رشته اورولوژی است، گفت: علاوه بر جایگاه علمی، برگزاری چنین کنگره هایی در ایران از نظر اقتصادی نیز امتیازهای ویژه ای دارد چون شرکت کنندگان در واقع توریست های علمی محسوب می شوند.

حسینی با اشاره به اینکه دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی امسال در جزیره کیش از 14 تا 18 آذر برگزار می شود و 100 نشست علمی دارد، ادامه داد: 40 سخنران از کشورهای آمریکا، کانادا و اروپا، 60 سخنران از کشورهای آسیایی و 70 سخنران از کشور ایران در این کنگره حضور خواهند داشت.

رئیس دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی ضمن بیان این نکته که اورولوژی شامل 7 رشته تخصصی پیوند کلیه، سرطان های اورولوژی، اورولوژی اطفال، اورولوژی زنان، جراحی های ترمیمی، اورولوژی ناباروری و ناتوانی جنسی و اندویورولوژی است، گفت: در این 7 رشته تخصصی به قدری در ایران پیشرفت داشته ایم که در مورد هیچ کدام از آنها نیاز به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم. ضمناً متخصصان بسیاری از کشور ما برای سخنرانی در حوزه این 7 رشته تخصصی، به خارج از کشور دعوت می شوند و ارتباطات بسیار خوب بین المللی دارند.

وی با تاکید بر این که این کنگره فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم دانش اورولوژی ایران را به جهان معرفی کنیم، گفت: در جریان این کنگره جراحی های زنده توسط جراحان خارجی و داخلی از دو بیمارستان لبافی نژاد و خاتم الانبیاء، انجام خواهد شد.

حسینی همچنین توضیح داد: یکی از مهمترین نکات برجسته کنگره آسیایی اورولوژی همکاری انجمن های بسیار بزرگ بین المللی اورولوژی با کشور ما است که این اتفاق تا کنون در کنگره های آسیایی سابقه نداشته است.

وی در توضیح این همکاری ها گفت: روز اول این کنگره 12 انجمن اورولوژی در سطح جهان برنامه مشترک علمی برگزار خواهیم کرد. ضمن این که با بزرگترین انجمن بین المللی بی اختیاری ادراری نیز جلسه مشترک خواهیم داشت.

حسینی ادامه داد: این کنگره حدود 30 میهمان برجسته بین المللی دارد ضمناً تعدادی از محققان رشته اورولوژی از کشورهای ژاپن و کانادا برای تبادل تحقیقات در زمینه های ملکولی و سلول های بنیادی با اورولوژی جوان کشور ما، به این کنگره دعوت شده اند.

به گفته وی، نکته ویژه در این کنگره این است که اکثر پزشکان برجسته ایرانی در زمینه اورولوژی که تا به حال به ایران نیامده اند و در جایگاه خود پروفسورهای برجسته ای در سطح جهان بوده و صاحب کرسی هستند، این کنگره را پشتیبانی و در آن شرکت می کنند.

حسینی در انتها گفت: کنگره آسیایی اورولوژی 2014 برای تولید کنندگان داخلی داروها و تجهیزات پزشکی این امکان را دارد تا محصولات خود را به نمایش بگذارند و زمینه مبادلات تجاری خود را در سطح بین المللی فراهم کنند.

در روز سوم از کنگره آسیایی اورولوژی 2014، پرچم این کنگره جهت برگزاری کنگره سیزدهم در شانگهای، به کشور چین تقدیم می شود ضمن این که رییس انجمن اورولوژی آسیا که تا به حال از کشور تایلند بود، نشان ریاست را به دکتر حسینی تحویل خواهد داد و ایشان تا یک سال عهده دار ریایست انجمن ارولوژی آسیا خواهد بود.

بیش از 300 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است و از 26 کشور جهان برای حضور در این کنگره اعلام آمادگی کرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 339

به "برگزاری کنگره آسیایی اورولوژی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کنگره آسیایی اورولوژی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید