برند گردشگری دهه فجر رونمایی می گردد

به گزارش گفتمان برتر، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برند گردشگری در دهه فجر سال جاری رونمایی خواهد شد.

برند گردشگری دهه فجر رونمایی می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش از ، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه آیین افتتاح همزمان 18 واحد بومگردی در استان بوشهر در جمع خبرنگاران بیان نمود:در دهه فجر سال جاری برند ملی گردشگری کشور را رونمایی می کنیم که به رشد گردشگری و توسعه صنعت گردشگری در کشور یاری می نماید.

او اضافه کرد: یکی از اقدامات خوب دولت توجه به موضوع اشتغال روستایی به ویژه بومگردی است و بر همین اساس، در این دولت تعداد واحد های بومگردی از 400 به 1700 واحد رسیده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: این موضوع باعث شده تا در بعضی از روستا ها نه تنها از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شده بلکه شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا هستیم.

مونسان بیان نمود: موضوع طبیعت گردی(اکوتوریسم) یکی از موضوعاتی است که در دولت دوازدهم به طور ویژه به آن توجه شده و با استقبال گردشگران داخلی و خارجی رو به رو شده است.

او گفت: ما در کشور، همزمان هم فصل گرم داریم و هم فصل سرد، هم جنگل داریم و هم کوهستان و دریا که به این ظرفیت ها پرداخته نشده بود و بیشتر گردشگری ما در مبحث تاریخی و فرهنگی خلاصه می شد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مطرح کرد: موضوع جدیدی که در حوزه گردشگری از تهران در حال اجراست، بحث بوتیک هتل هاست که در آن بنا های قدیمی که قابلیت تبدیل شدن به هتل را دارند تغییر کاربری داده می شوند که امیدواریم به زودی در بقیه استان ها نیز این موضوع محقق گردد.

مونسان اضافه کرد: ما دو هدف را در این موضوع دنبال می کنیم. یکی سرمایه گذاری بخش غیر دولتی برای مرمت این بنا ها و هدف دیگر ایجاد کسب و کار در حوزه گردشگری است که شکل گرفته و در حال گسترش است.

او تاکید نمود: سند توسعه گردشگری کشور چندی است آماده شده و امیدواریم که تا خاتمه سال در هیات دولت مطرح شده و به تصویب برسد.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 549

به "برند گردشگری دهه فجر رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برند گردشگری دهه فجر رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید