بازگشت بیش از 50 هزار آواره به منطقه قره باغ

به گزارش گفتمان برتر، خبرگزاری خبرنگاران- وزارت دفاع روسیه گفت؛ در مجموع، 50 هزار و 658 آواره ارمنی به محل زندگی خود در قره باغ بازگشته اند.

بازگشت بیش از 50 هزار آواره به منطقه قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس ، وزارت دفاع روسیه گفت، بیش از 50 هزار و 600 آواره از زمان برقراری آتش بس در قره باغ به این منطقه بازگشته اند.

وزارت دفاع روسیه گفت: امروز 137 آواره با اتوبوس از ایروان به شهر استپاناکرت تحویل داده شدند. در مجموع، 50 هزار و 658 نفر به محل زندگی خود در قره باغ بازگشته اند.

نیرو های حافظ صلح روسیه طبق توافق های تأیید شده در بیانیه مشترک 9 نوامبر در خصوص آتش بس کامل در منطقه قره باغ، در آنجا حضور دارند.

این بیانیه مشترک را ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان صادر کردند.

نیرو های روسی حافظ صلح، پست های دیده بانی را در امتداد خط درگیری در قره باغ و در امتداد کریدور لاچینسکی که ارمنستان را با قره باغ مرتبط می نماید، ایجاد نموده اند تا رعایت آتش بس را کنترل نمایند. فرماندهی نیروی صلح بانی روسیه در منطقه استپاناکرت مستقر شده که عملا پایتخت قره باغ است. شرایط به صورت شبانه روزی کنترل می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1348

به "بازگشت بیش از 50 هزار آواره به منطقه قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت بیش از 50 هزار آواره به منطقه قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید