بازدید خبرنگاران از بعضی طرح های عمرانی مهریز

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران/یزد خبرنگاران استان یزد در آستانه چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از بعضی طرح های عمرانی شهرستان مهریز بازدید کردند.

بازدید خبرنگاران از بعضی طرح های عمرانی مهریز

ساختمان جدید شهرداری مهریز اولین طرح بازدیدی خبرنگاران بود که طی آن علیرضا ابویی رییس شورای اسلامی شهر مهریز در خصوص آن اظهار کرد: این ساختمان در زمینی به مساحت 2700 مترمربع و زیربنای 2400 مترمربع در سه طبقه از سال 1385 شروع شده ولی از 1.5 سال پیش قرارداد تکمیل آن منعقد شده و امیدواریم تا سرانجام سالجاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی میزان سرمایه گذاری برای این طرح را 3.5 میلیارد تومان اظهار داشت که به احتساب پیوست های آن بالغ بر شش میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری هزینه دربرخواهد داشت.

در ادامه این بازدید که رضا زارع زاده فرماندار مهریز نیز حضور داشت، خبرنگاران از طرح باز آفرینی شهری و باغ جهانی پهلوان پور مهریز بازدید کردند.

به گفته فرماندار، برآورد هزینه طرح بازآفرینی شهری میزان 9 میلیارد تومان بوده که بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان آن صرف باغ جهانی پهلوان پور شده است.

مهرپادین، باغ ارم، شهرک سلمان، باغ بهار و سرو از دیگر طرح های بازآفرینی شهری مهریز بودند که زارعزاده به آنها اشاره نمود.

فرماندار هشت بهشت را از دیگر طرح های بازآفرینی شهری خواند که در آن هشت باغ از محلات مختلف از طریق راه های ارتباطی به هم وصل می شوند.

خبرنگاران در ادامه از مرکز توانبخشی خیری ستارگان آسمانی بازدید کردند که در جریان آن رضا زارع سرپرست بهزیستی مهریز گفت: این مرکز به همت یکی از خیران شهرستان از فروردین ماه سال جاری به عنوان مرکز آموزشی و توانبخشی اجرایی شده و در زیربنای 1700 مترمربع تا دو سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گفته زارع، این طرح شامل بخش های توانپزشکی، فیزیوتراپی، آب درمانی و اتاق تاریک است که برای ساخت آن 4 میلیارد تومان و به احتساب تجهیزات به میزان 12 میلیارد تومان برآورد شده است.

خبرنگاران در ادامه از طرح های عمرانی روستاهای گردشگری مدوار و چشمه غربالبیز دیدن کردند و در نهایت نیز از اقامتگاه بومگردی باغ خوشنویس که مربوطه به دوران قاجار است بازدید کردند.

این اقامتگاه بومگردی شامل یک مجموعه اقامتی پذیرایی، حمام تاریخی و عمارت و باغی زیباست که از میان آن قنات جهانی حسن آباد جریان دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 673

به "بازدید خبرنگاران از بعضی طرح های عمرانی مهریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید خبرنگاران از بعضی طرح های عمرانی مهریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید