اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز کرونایی

به گزارش گفتمان برتر، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز کرونایی بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا اطلاع داد.

اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز کرونایی

به گزارش خبرنگاران از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محسن فرهادی روز چهارشنبه درباره مصوبه اعمال محدودیت در استان های قرمز کرونایی اعلام کرد: بر اساس مصوبه ای که از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا به استان ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده، مقرر شد بر طبق رنگی که برای نشان دادن شرایط شیوع کرونا در استان های مختلف اعلام می گردد، برای فعالیت چهار گروه شغلی در آن استان ها تصمیم گیری گردد.

وی اضافه کرد: در این مصوبه مشاغل به چهار گروه تقسیم شده و بر اساس شرایط شهرها به فعالیت شان ادامه می دهند. مثلا در شرایط سفید هر چهار گروه فعالیت دارند و در شرایط زرد، گروه چهار از فعالیت منع شده و در شرایط نارنجی گروه سه نیز ممنوع می گردد، اما در شرایط قرمز، فقط گروه یک می تواند فعالیت کند.

فعالیت گروه شغلی یک در شرایط قرمز

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره جزییات گروه شغلی یک که در شرایط قرمز می تواند به فعالیت خود ادامه دهد، گفت: گروه یک شامل تمام گروه های امدادی و درمانی، گروه هایی که برای تامین مایحتاج و ارزاق مردم فعالیت دارند و همچنین خدمات اضطراری می گردد.

تعیین شدن تکلیف چهار گروه شغلی

فرهادی اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا این مصوبه تهیه شده و به استانداری ها و دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده تا با توجه به شرایط حاکم در استان ها از نمودار تعیین شده در این مصوبه پیروی نمایند. یعنی اگر قبلا دانشگاهی می خواست فعالیت گروه شغلی چهار یا سه را محدود کند باید حتما مصوبه ستاد را می گرفت، اما در جدول بندی مصوبه جدید، تکلیف چهار گروه شغلی کاملا تعیین شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، اگر استانی اختیاراتی بیش از موارد درج شده در مصوبه می خواهد باید اعلام کند تا در صورت تایید وزرای بهداشت و کشور، رییس جمهور آن اختیارات را واگذار کند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: قبلا هر تصمیمی که اعلام می شد بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای کل کشور بود و مثلا اگر گفته می شد تالارها تعطیل گردد، تمام تالارهای کشور تعطیل می شد. در حال حاضر فقط استان های قرمز با محدودیت فعالیت روبرو می شوند.

تشدید نظارت بر اجرای پروتکل ها

فرهادی گفت: این محدودیت ها در استان های قرمز اعمال می گردد. سیاست کلی این نیست که محدودیت ها مجدد اعمال گردد؛ وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا اعتقاد دارند که از این پس در جایی که افزایش بیماری مشاهده می گردد، محدودیت ها تشدید شوند. سیاست کلی ما اجرای پروتکل ها و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل ها است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1016

به "اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید