اعلام 12 سیاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی
به گزارش گفتمان برتر، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیاست های دوازده گانه این سازمان را تشریح کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تقدیر از زحمات همکاران آموزش و پرورش استثنایی در ایام قرنطیه، اظهار کرد: همکاران در مدارس در شرایط بحران کرونا، با استفاده از بستر فضای مجازی مدرسه را به خانه دانش آموزان بردند و وقفه ای در آموزش دانش آموزان با احتیاج ویژه ایجاد نشد.
وی تأکید کرد: باید فرصتی را که ایجاد شده غنیمت شماریم و آموزش های مجازی به عنوان آموزش های مکمل ادامه یابد.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور با بیان اینکه نظام برنامه ریزی باید منتج به اجرای برنامه و بهبود عملکرد گردد، اضافه کرد: طرح و برنامه مطلوب، اجرای مطلوب و ارزیابی مطلوب، زمینه ساز بهبود عملکرد و رویه ها می گردد.
وی گفت: سه بسته تحولی مشتمل بر مدرسه انطباقی، مداخلات بهنگام طلایی و نظام برنامه ریزی مشارکت محور در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است که در آن نوآوری، احتیاج سازمان و آموزش و پرورش دانش آموزان با احتیاج ویژه مدنظر قرار گرفته است.
حسینی اضافه کرد: دو مورد از برنامه های تحولی در شورای معاونین وزارتخانه مصوب و برنامه نظام مشارکت محور نیز به زودی ارائه خواهد شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برنامه های سازمان تا 20 فروردین نهایی می گردد، اظهار کرد: با استقرار نظام جامع برنامه ریزی و تدوین برش استانی، این برنامه ها به استان ها و مدارس تسری خواهد یافت.
وی اضافه کرد: در راستای نظام برنامه ریزی 10 کاربرگ، 4 برنامه و 18 فعالیت تعریف شده است که باید با پایش و ارزیابی مستمر، این برنامه ها اجرایی شوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تشریح سیاست های دوازده گانه این سازمان گفت: توسعه، تثبیت و تعمیق عدالت آموزشی، توسعه رویکرد های فراگیرسازی آموزش و پرورش دانش آموزان با احتیاج های ویژه، مناسب سازی آموزش و پرورش دانش آموزان با احتیاج ویژه، توسعه مشارکت و ارتباطات در ابعاد درون و برون سازمانی در سطوح منطقه ای، ملی و بین المللی از جمله این سیاست هاست.
وی اضافه کرد: جامعه پذیری و اجتماعی شدن سازمان آموزش وپرورش استثنایی، روان سازی خدمات و فعالیت ها با استفاده از فناوری نوین و اطلاعاتی به منظور تحقق حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و ارتقای کمی وکیفی خدمات ارائه شده توسط سازمان در ابعاد آموزش و پرورش از دیگر سیاست هاست.
حسینی توضیح داد: ارتقای کیفیت منابع انسانی در حوزه های جذب، نگهداشت، سازماندهی، سنجش، استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی و دیجیتالی در تحقق اهداف سازمانی، کاهش تمرکز سازمانی و تفویض اختیار در سطوح استانی، منطقه ای به ویژه مدرسه ای، نگاه دانش بنیان و پژوهش محور به برنامه ریزی ها در نظام تصمیم گیری و توسعه آموزش های فنی وحرفه ای از دیگر اهداف سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.
منبع: خبرگزاری دانشجو