اصابت 5 خمپاره جنگ قره باغ به خاک ایران

به گزارش گفتمان برتر، فرماندار شهرستان خداافرین گفت: از صبح امروز تا کنون پنج خمپاره جنگ نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ به این شهرستان اصابت نموده است.

اصابت 5 خمپاره جنگ قره باغ به خاک ایران

جهت دریافت خدمات طراحی داخل ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

علی امیری راد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه نمود: سه خمپاره به اطراف روستای پرویز خانلو اصابت نموده است که 2 تا از این خمپاره ها به یونجه زارهای اطراف روستا و دیگری به یکی از باغها اصابت نموده است.

وی ادامه داد: 2 خمپاره نیز به منطقه مسکونی روستای پرویز خانلو اصابت نموده که یکی به پشت بام یکی از منازل مسکونی برخورد نموده و دیگری نیز به شیشه های ساختمان مسکونی دیگر آسیب وارد کردا است.

امیری راد گفت: براثر اصابت این خمپاره ها یک کودک 6 ساله مصدوم شده است که بلافاصله به مرکز درمانی منتقل و به صورت سرپایی درمان شد.

مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی شروع و در سال 1992 میلادی به درگیری های نظامی تبدیل شد.

بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد.

در سال 1994 میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه ای نداشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1091

به "اصابت 5 خمپاره جنگ قره باغ به خاک ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصابت 5 خمپاره جنگ قره باغ به خاک ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید