از عدم ارائه لیست شفاف تبدیل شرایط پرسنل شهرداری تا پیگیری پاک بودن سوخت نیروگاه بندرعباس

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران/هرمزگان رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: به دنبال تبدیل شرایط پرسنل شهرداری هستیم و کارمندان و کارگرانی که به صورت قراردادی مشغول کار هستند به پیمانی تبدیل شرایط خواهند شد.

از عدم ارائه لیست شفاف تبدیل شرایط پرسنل شهرداری تا پیگیری پاک بودن سوخت نیروگاه بندرعباس

فاطمه جراره ظهر امروز(10 دی ماه) در نطق پیش از دستور جلسه 151 شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: لیستی 150 نفری صادر می گردد و افرادی ذی حقی نیز در آن وجود دارند اما نورچشمانی در این لیست دیده می شوند که انسان را به تعجب وا می دارد.

وی بیان نمود: این افراد از نزدیکان مسئولین شهرداری هستند و تبدیل شرایط این افراد از شرکتی به قراردادی نیز روال عادی خود را طی نکرده است، چرا تعیین نمی نمایند بر چه اساسی این افراد انتخاب شده اند.

جراره توضیح داد: چندین بار مطالبه شد لیست افراد،تحصیلات و سوابقشان به شورا داده گردد تا در مورد تبدیل شرایط آن ها تصمیم گیری گردد، پشت پرده و قایم باشک بازی های پنهان شهرداری چیست؟ چطور از 874 نفر 150 نفر برای تبدیل شرایط انتخاب شده اند، اگر به مردم نمی گویید به اعضای شورا بگویید.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس توضیح داد: همه می دانیم شهرداری نهادی عمومی و خدماتی است و امنیتی نیست ضرورت دارد برای جلوگیری از هر گونه فساد در آن، اوج شفافیت اعمال گردد. اگر تبدیل شرایط بر اساس عدالت اجرا شده چه احتیاجی به پنهان کاری است؟

جراره مطرح نمود: شهرداری دست از فعالیت های انتخاباتی با بودجه عمومی شهرداری بردارد، این تذکرات بارها داده شده و باز هم تکرار می کنیم.

وی ادامه داد: افرادی هستند که حتی سه سال سابقه کاری ندارند اما قراردای شده و در حال پیمانی شدن هستند، مگر این افراد چه فرقی با کارمندانی دارند که بیش از 16 سال سابقه کاری دارند؟

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان نمود: ما به دنبال این هستیم عدالت اتفاق بیفتد، ما برای دریافت اطلاعات از شهرداری با مسائلی روبرو هستیم و شهردار باید برای شرح در صحن شورا حصور پیدا کند.

همچنین یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود در این جلسه مطرح نمود: در راستای ادای تکلیف نمایندگی خود به عنوان عضو شورای شهر اگر سو اثری در مدیریت های حوزه مختلف پیش آید رسالت ماست که سو اثر را در معرض مطالبه خود قرار دهیم تا مردم هم مطلع شوند و معضل با راهکارهای قانونی دنبال و تا حل آن دنبال گردد.

کیانوش جهانبخش اضافه نمود: از جوابگویی سلیمی در شرکت توزیع برق تشکر می کنم، اشاره کردند که این گازها سمی نیست و استانداردهای لازم حفظ شده اگر مونوکسیدکربن و دی اکسید گوگرد سمی نیست پس چه چیز سمی است؟

وی توضیح داد: پایه نیروگاه توانیر گازسوز است و متاسفانه به دلیل اعمال سیاست های غلط و نگاه تبعیض آمیز به هرمزگان به اجبار نیروگاه را به سمت استفاده از مازوت برده اند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه احتیاج است دادستان به عنوان مدعی العموم به موضوع آلودگی های زیست محیطی ورود کند و به دنبال احقاق حق عامه باشد، ادامه داد: در استان های دیگر نیز از این گاز استفاده می شد که با پیگیری ها اصلاح شد، مگر خون مردم استان ها دیگر از خون مردم هرمزگان رنگین تر است؟ این تبعیض و نگاه تحقیر آمیز به هرمزگان قابل اغماض نیست.

جهانبخش اضافه نمود: مازوت مازاد غیر استاندارد از استان های دیگر سرازیر به هرمزگان می گردد، علاوه بر هزینه های بسیاری که نیروگاه متحمل می گردد آلودگی بسیاری هم ایجاد می نماید. سازمان محیط زیست باید مستندات ارائه دهد که آیا این گاز استاندارد هست یا خیر.

وی اعلام کرد: شرکت گاز نیز بحث سوخت رسانی را انجام دهد، چه کسی به خود اجازه می دهد توانیر از مازوت استفاده کند؟ هنوز از حادثه جمال احمد که چرنوبیل هرمزگان بود زمان زیادی نگذشته است، نباید بگذاریم شرایط به گونه ای مشابه پیش رود!

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: درست می گویند گازهای دی اکسید گوگرد و مونوکسید کربن سمی نیستند، سمی نفس های دروغگوی بعضی مسئولین است که به جای حل مسائل صورت مسئله را پاک می نمایند.

در ادامه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در مورد وسایل بازی و تفریحی مردم در بوستان خلیج فارس شاهد هستیم روزانه 500 هزار نفر ورزش می نمایند، از خواسته های ورزشکاران این است که در ضلع شرق این بوستان که حادثه های بسیاری اتفاق افتاده است بخشی برای پیاده روی احداث گردد و متاسفانه گوش شنوایی نیست.

اسماعیل بواشه مطرح نمود: ورزشکاران باید بین ماشین ها حرکت نمایند و اگر اتفاقی بیفتد شهرداری باید جوابگو باشد و بعضی مواقع ناامنی عجیب و تاریکی مطلقی است و به خصوص خانم ها نمی توانند در آن بوستان به ورزش و تفریح بپردازند.

وی توضیح داد: این همه نیرو در شهرداری استخدام می شوند لاقل از این نیروها در این بوستان ها استفاده گردد تا مسائل امنیتی بوستان های شهر بندرعباس حل گردد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اعلام کرد: بسیاری پلاک و جدول و کارهای بی فایده توسط شهرداری انجام می گردد اما مسئله امنیت مردم در بوستان ها در نظر گرفته نمی گردد و جای تاسف دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 609

به "از عدم ارائه لیست شفاف تبدیل شرایط پرسنل شهرداری تا پیگیری پاک بودن سوخت نیروگاه بندرعباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از عدم ارائه لیست شفاف تبدیل شرایط پرسنل شهرداری تا پیگیری پاک بودن سوخت نیروگاه بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید