اجرای نهضت ساخت داخل با خوداتکایی در فراوری کالاهای حساس

به گزارش گفتمان برتر، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کوشش برای پیاده سازی عملی نهضت ساخت داخل با موضوع خوداتکایی در فراوری کالاهای حساس، ضروری و راهبردی؛ از مهمترین سیاست های امسال است.

اجرای نهضت ساخت داخل با خوداتکایی در فراوری کالاهای حساس

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی اظهار کرد: در راستای توسعه فراوری ملی سامانه ای به نام توان ایران با موضوع بهم رسانی نیازها و توانمندی های صنعتی طراحی و به صورت آزمایشی رونمایی شده است.

وی هدف از پیاده سازی نهضت ساخت داخل را کاهش آسیب پذیری و افزایش استحکام و توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنایع مزیت دار اعلام نمود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه به ابلاغ قانون حداکثر استفاده از توان فراوری ملی و رونمایی از سامانه توان ایران اشاره و اظهار داشت: این سامانه در راستای اجرای این قانون و بهم رسانی نیازها و توانمندی های صنعتی، معدنی و... در کشور ایجاد و بستر را برای توسعه فراوری ایرانی دارای مشابه خارجی فراهم خواهد نمود.

وی با نگاهی به بعضی از مواد این قانون اظهار داشت: آیین نامه اجرایی این قانون با موضوع مرکز توسعه ساخت داخل در حال پیگیری است و با همکاری سایر نهادها، پیش نویس این آیین نامه آماده خواهد شد.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل میز دوم تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو پرداخت و توضیح داد: این میز تخصصی نیز به زودی با موضوع تشکلهای تخصصی در صنعت قطعه سازی کشور برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 298

به "اجرای نهضت ساخت داخل با خوداتکایی در فراوری کالاهای حساس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای نهضت ساخت داخل با خوداتکایی در فراوری کالاهای حساس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید