ابهامات پرونده برانکو و سردرگمی مدیریت پرسپولیس، تردیدهای مختلف بلای جان مدیران سرخ پوش

به گزارش گفتمان برتر، پرونده برانکو ایوانکوویچ علیه باشگاه پرسپولیس نکات مبهمی دارد که مدیریت این باشگاه را دچار سردرگمی نموده است.

ابهامات پرونده برانکو و سردرگمی مدیریت پرسپولیس، تردیدهای مختلف بلای جان مدیران سرخ پوش

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، داریو بوسیچ وکیل برانکو ایوانکوویچ چند هفته پیش ادعا کرد باشگاه پرسپولیس به واسطه بدهی که به موکلش دارد با سه پنجره بسته نقل و انتقالاتی از سوی فیفا روبرو شده است. این ادعا شوک سنگینی به طرفداران وارد کرد اما مدتی بعد وی صحبت هایش را تغییر داد و در ادعایی جدی گفت اگر تا 16 مرداد دیون برانکو پرداخت نگردد، سه پنجره فیفا بسته می گردد.

واکنش باشگاه پرسپولیس در خصوص ادعای وکیل برانکو با تردید همراه بود و مهدی خواجوند مدیر حقوقی باشگاه اولاً چند ساعت زمان برد تا پاسخگو باشد و در نهایت گفت که ما خودمان هم سرگیجه گرفتیم و نمی دانیم پرونده در چه مرحله ای است.

از سویی دیگر باشگاه پرسپولیس مدعی شد لایحه ای هزار و 300 صفحه ای آماده نموده و به دادگاه بین المللی حکمیت ورزش CAS ارسال نموده است. این اقدام برای تجدیدنظر در حکم فیفا صورت گرفت تا باشگاه فرصت داشته باشد دیون برانکو را آماده کند. البته خواجوند این صحبت را هم عنوان کرد که حکمی از سوی فیفا به باشگاه پرسپولیس ارسال نشده و نمی دانیم وکیل برانکو بر مبنای چه حکمی صحبت از بسته شدن سه پنجره نقل و انتقالاتی به میان آورده است.

چند روز بعد خواجوند حرف جدیدی زد و گفت کوشش می کنیم تا 16 مرداد بدهی برانکو را پرداخت کنیم تا به نوعی صحبت های وکیل برانکو را مورد تأیید قرار دهد. جالب اینکه مهدی رسول پناه سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس نیز این حرف را تکرار کرد و به نظر می رسید دلیل این اظهارنظرهای مشابه ترس مدیران سرخ پوش بود که تصور می کردند اطلاعات داریو بوسیچ بیشتر از آن هاست.

در این میان خبرنگار ورزشی خبرنگاران از منبعی مطلع و مرتبط با این پرونده کسب اطلاع کرد پرونده برانکو ایوانکوویچ به واسطه اعتراض باشگاه پرسپولیس و ارائه مستندات به فیفا هنوز در کمیته انضباطی این نهاد بین المللی فوتبال است و سرخ پوشان موظف نیستند تا 16 مرداد مطالبات برانکو را به او پرداخت نمایند چون حکمی برای پرداخت دیون برانکو صادر نشده است.

با این وجود باشگاه پرسپولیس به شدت مردد است و کوشش می نماید تا روز 16 مرداد پول برانکو را آماده کند و به حساب این مربی واریز کند تا دچار محرومیتی نگردد. چون به خوبی می دانند در صورت محرومیت طرفداران به شدت به این موضوع معترض می شوند چراکه آن ها تجربه تلخ بسته شدن دو پنجره نقل و انتقالاتی را در گذشته حس نموده اند و نمی خواهند اتفاقی تلخ برایشان تکرار گردد.

از طرفی این بحث هم مطرح است که اگر تا تاریخ 16 مرداد حکمی صادر گردد مهلتی 45 روزه به باشگاه پرسپولیس داده می گردد تا در این زمان بدهی سرمربی کروات پیشین باشگاه پرداخت گردد. اتفاقی که برای باشگاه های ماشین سازی و شهر خودرو رخ داد و آن ها با پرداخت دیون خود محرومیتشان بخشیده شد اما معین نیست در خصوص پرسپولیس که پرونده های متعددی در فیفا داشته و دارد این موضوع صدق کند.

اصل موضوع این است که باشگاه پرسپولیس به این موضوع معترض شده که بدهی برانکو 900 هزار یورو بوده و نباید این باشگاه هزار و 500 یورو پرداخت کند. چون او در سال آخر قراردادش در پرسپولیس نماند و بدون اطلاع سرخ پوشان با الاهلی عربستان توافق کرد. علت شکایت به CAS هم این موضوع است و سرخ پوشان به این موضوع استناد نموده اند.

این موضوع هم وجود دارد که باشگاه پرسپولیس اگر نخواهد ریسک کند و بدهی برانکو را تا پنج شنبه 16 مرداد بپردازد، باید تمام بدهی مورد طلب سرمربی پیشین خود از فیفا را به حساب او واریز کند اما اگر ریسک کند و منتظر رسیدن موعد اعلام شده از سوی وکیل برانکو باشد بعید نیست که رأی به پرداخت بدهی 900 هزار دلاری داده گردد و البته احتمال دوم هم که پرداخت کامل بدهی به همراه جریمه است، سرخ پوشان را تهدید می نماید.

در مجموع می توان گفت آرامش در کادر مدیریتی باشگاه پرسپولیس وجود ندارد و مدیران سرخ پوش سردرگم هستند. آن ها با پرونده ای روبرو هستند که حکمش می تواند با 900 هزار یورو و مهلتی 45 روزه به خاتمه برسد و این احتمال هم وجود دارد که حکم به پرداخت هزار و 500 یورو و محرومیت داده گردد.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1143

به "ابهامات پرونده برانکو و سردرگمی مدیریت پرسپولیس، تردیدهای مختلف بلای جان مدیران سرخ پوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهامات پرونده برانکو و سردرگمی مدیریت پرسپولیس، تردیدهای مختلف بلای جان مدیران سرخ پوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید