آمریکا از اسنودن شکایت کرد

به گزارش گفتمان برتر، وزارت دادگستری آمریکا شکایتی را علیه ادوارد اسنودن به اتهام نقض توافقاتی که با سیا به عنوان مقاطعه کار آژانس امنیت ملی آمریکا برای عدم افشای اطلاعات امضا نموده بود، ثبت کرد.

آمریکا از اسنودن شکایت کرد

ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا کتاب تازه اش با نام مدرک دائمی را این هفته منتشر نموده است.

در بیانیه وزارت دادگستری درباره ثبت این شکایت علیه اسنودن آمده است: این شکایت ادعا می نماید که اسنودن این کتاب را بدون اینکه مورد آنالیز نهادهای مربوطه قرار بگیرد، منتشر نموده که نقض الزامات بیانی او بر مبنای توافقاتی است که پیشتر امضا نموده بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در این شکایت آمده است که اسنودن به صورت عمومی درباره مسائل اطلاعاتی صحبت نموده که آمریکا آن را نقض توافقات عدم افشای اطلاعات می داند.

طبق این بیانیه اما آمریکا به دنبال توقف انتشار یا توزیع این کتاب نیست.

این بیانیه می افزاید: به دلیل نقض الزامات پیمانی و عدم تسلیم این کتاب به دولت برای آنالیز آن پیش از انتشار، دولت به دنبال بازیابی درآمد به دست آمده از سوی اسنودن با انتشار این کتاب است.

شکایتی علیه ناشر این کتاب نیز در حال تنظیم است تا مبلغی به اسنودن پرداخت نشود.

زاکاری ترویلیگر، دادستان آمریکایی اظهار کرد: اطلاعات باید از کشور حفاظت نمایند نه اینکه برای فردی سود شخصی داشته باشند. این شکایت به این منظور تنظیم شده که ادوارد اسنودن هیچ سود اقتصادی ای از نقض اعتمادی که به او شده، به دست نیاورد.

اسنودن پس از افشای هزاران سند مربوط به برنامه های جاسوسی دولت آمریکا و متهم شدن به جاسوسی، در سال 2013 در روسیه پناهنده شد و اقامت او در این کشور تا سال 2020 تمدید شده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 295

به "آمریکا از اسنودن شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از اسنودن شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید