آمار تازه وزیر میراث فرهنگی از رشد ورود گردشگر به ایران، مونسان: هفت ماه اول سال 6 میلیون گردشگر به ایران آمد

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در بابلسر مازندران از ورود 6 میلیون گردشگر خارجی در 7 ماه نخست سال به کشور اطلاع داد و گفت: گردشگری به عنوان اقتصاد نوظهور در کشور فرایند جهشی خوبی در سال های سخت مالی داشته است.

آمار تازه وزیر میراث فرهنگی از رشد ورود گردشگر به ایران، مونسان: هفت ماه اول سال 6 میلیون گردشگر به ایران آمد

با تور مالزی خرداد 99 از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، علی اصغر مونسان در مراسم جشن ثبت دنیای جنگل های هیرکانی گفت: جنگل های هیرکانی دومین اثر ثبت شده میراث طبیعی کشور در دنیا است و قدمت آن تا 50 میلیون سال تخمین زده می گردد.

او اضافه کرد: مردم مازندران در زمانی طولانی توانسته اند جنگل هیرکانی را حفاظت و صیانت نمایند و امیدواریم این موضوع بهانه ای برای پیشرفت گردشگری در مازندران گردد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه کوشش های زیادی اجرا شده تا گردشگری به عنوان یک بخش و اقتصاد نوظهور در کشور عملکرد داشته باشد، توضیح داد: هیچ شهری با صنعت به تنهایی توسعه پیدا ننموده است.

او اضافه کرد: شهرهایی پیشرفته هستند که بتوانند گردشگران زیادی را میزبانی نمایند، ازاین رو گردشگری موجب ایجاد اشتغال با نرخ بالا و حجم کم سرمایه گذاری می گردد.

دکتر مونسان توضیح داد: گردشگری موجب توزیع عادلانه ثروت و درآمد خواهد شد، بنابراین مازندران با طبیعت بی نظیر، تاریخ کهن و ماندگاری که دارد به عنوان قطب مهم گردشگری محسوب می گردد.

رشد گردشگران خارجی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که گردشگری در کشور رونق خوبی پیدا نموده است، گفت: این در حالی است که مؤلفه های تهدیدنماینده زیادی مانند تحریم، کاهش پروازها و… وجود داشته است، اما میزان گردشگران خارجی از 4میلیون و 600هزار نفر در سال 96 به 7میلیون و 800هزار نفر رسیده است و در هفت ماه اول امسال، 6 میلیون گردشگر خارجی به کشور سفر کردند و امید داریم این میزان تا خاتمه سال به 10میلیون نفر برسد.

او با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری روزبه روز در حال افزایش است، اضافه کرد: بالغ بر 200هزارمیلیارد تومان برای 2400 پروژه در حوزه گردشگری سرمایه گذاری می گردد و بیش از 500 پروژه متعلق به واحدهای اقامتی و هتلی است که به زیرساخت ها یاری می نماید.

دکتر مونسان توضیح داد: کوشش کردیم محصولات گردشگری را متنوع و بر روی ظرفیت های گردشگری کار کنیم، ضمن این که اکو توریسم بسیار مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اظهار اینکه مازندران در گردشگری دریامحور و آب بندان ها قابلیت های زیادی دارد، گفت: مازندران می تواند به قطب اکوتوریسم کشور تبدیل گردد.

ثبت دنیای 24 اثر تاریخی و طبیعی

او با اشاره به اینکه کشور دارای ظرفیت های جنگلی و طبیعی زیادی است، اضافه کرد: 34هزار اثر ثبت ملی و 24 اثر ثبت دنیای شده است، همچنین 600 موزه فعال در کشور داریم تمام این ظرفیت ها موجب شده تا گردشگری را در تراز اول اقتصاد ایران قرار دهیم.

دکتر مونسان اعلام کرد: طی سال های آینده گردشگری به عنوان اقتصاد مهم و درجه اول در کشور فعالیت خواهد نمود و اگر پیش ازاین به گردشگری بیشتر پرداخته بودیم، مشکل اشتغال و توزیع عادلانه ثروت برطرف می شد.

او با اشاره به اینکه زیرساخت های گردشگری خوبی در ایجاد شده است، گفت: در شرایط آرام فرایند گردشگری با جهش های بسیار زیادی روبه رو خواه شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه جنگل های هیرکانی متعلق به مردمان دنیا است، اضافه کرد: از این به بعد باید حفاظت بیشتری از میراث گران بهای جنگل هیرکانی کنیم.

منبع: صدای میراث
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 564

به "آمار تازه وزیر میراث فرهنگی از رشد ورود گردشگر به ایران، مونسان: هفت ماه اول سال 6 میلیون گردشگر به ایران آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار تازه وزیر میراث فرهنگی از رشد ورود گردشگر به ایران، مونسان: هفت ماه اول سال 6 میلیون گردشگر به ایران آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید