آمادگی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل برای اعطای مجوز به موزه های تخصصی

به گزارش گفتمان برتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این اداره کل آماده اعطای مجوز و پشتیبانی راه اندازی موزه های تخصصی در حوزه های مختلف است.

آمادگی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل برای اعطای مجوز به موزه های تخصصی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی با اعلام این خبر شرح داد: راه اندازی موزه به ویژه با مشارکت بخش خصوصی مورد تاکید بوده و هدف از راه اندازی موزه های متنوع معرفی گسترده میراث معنوی و تاریخ و فرهنگ این خطه است.

او تاکید کرد: به همین منظور راه اندازی موزه های تخصصی مورد توجه بوده و در این راستا هم ادارات و هم بخش خصوصی می توانند مشارکت داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به اینکه راه اندازی موزه هیچ محدودیتی در مکان و زمان فعالیت موزه ندارد، اضافه کرد: ادارات می توانند در فضاها و ساختمان های بلااستفاده خود نسبت به نمایش اشیای قدیمی مجموعه خود اقدام کنند.

او اضافه کرد: علاوه بر این موزه محصولات کشاورزی، غذاهای بومی محلی و اشیای قدیمی که مجموعه داران جمع آوری می کنند نیز می تواند در قالب یک موزه معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به آمادگی این مجموعه در راه اندازی موزه ها اضافه کرد: خانه های تاریخی نیز آماده راه اندازی موزه های تخصصی است.

فلاحی خواستار مشارکت مردم در راه اندازی موزه ها شد و گفت: قدمت تاریخی، تنوع فرهنگی و آداب و رسوم این استان موجب شده فرصت های متنوعی برای راه اندازی موزه فراهم ساخته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 217

به "آمادگی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل برای اعطای مجوز به موزه های تخصصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی اداره کل میراث فرهنگی اردبیل برای اعطای مجوز به موزه های تخصصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید