شروع مجدد اعتراض های خیابانی در لبنان با ادامه بحران مالی این کشور

به گزارش گفتمان برتر، با ادامه ناکامی لبنان در تشکیل دولت تازه و تداوم بحران مالی این کشور، خیابان های لبنان بار دیگر به صحنه اعتراضات پراکنده خیابانی تبدیل شده است.

شروع مجدد اعتراض های خیابانی در لبنان با ادامه بحران مالی این کشور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با ادامه ناکامی در تشکیل دولت نو لبنان، افزایش قیمت دلار در این کشور منجر به شروع دوباره بعضی اعتراضات پراکنده شده است.

بر اساس گزارش العربی النو، قیمت هر یک دلار به 15 هزار لیره لبنان رسیده و آدینه (دیروز) بعضی خیابان های بیروت شاهد اعتراضاتی به این وضع بود و معترضان بعضی جهتها را بستند.

در ادامه این گزارش آمده، بیشتر داروخانه ها در منطقه ها مختلف لبنان در راستای اعتصابی که به آن دست زده اند دیروز تعطیل کردند و قرار است امروز هم این اعتصاب ادامه داشته باشد. داروخانه ها اعلام نموده اند که به علت نایاب شدن دارو در بازار، احتکار یا قاچاق آن، قادر به تأمین داروهای بیماران نیستند.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هفته گذشته در سخنرانی سالروز سی سالگی تاسیس شبکه المنار با انتقاد از تشکیل نشدن دولت نو گفت، دارو و غذا در لبنان هست اما آن را احتکار نموده اند و محتکران خائن به کشور هستند.

از سوی دیگر ایستگاه های سوخت در لبنان دیروز شاهد صف های طولانی بود. علیرغم آنکه ریمون غجر وزیر انرژی در دولت پیشبرد لبنان گفته 66 میلیون لیتر بنزین در مخازن شرکت های وارد کننده و 109 میلیون لیتر سوخت مازوت موجود است علاوه بر اینکه مقادیری در ایستگاه های سوخت وجود دارد و اینها برای تأمین سوخت یک هفته تا 10 روز لبنان کافی است.

روزنامه عربی 21 هم گزارش کرد، معترضان با آتش زدن لاستیک ها، بعضی جهتها را در بیروت و دیگر منطقه ها لبنان از جمله نبطیه (در جنوب) ، جهت رابط میان دو منطقه شویفات و ضاحیه، و بقاع بستند.

از سوی دیگر، دهها نفر از سپرده گذاران در برابر بانک مرکزی لبنان در بیروت تجمع کردند و خواستار بازپس گیری سپرده های خود شدند. آنها شعارهایی علیه ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی این کشور سردادند.

لبنان حدود یک سال و نیم است که با بدترین بحران مالی خود از زمان خاتمه جنگ داخلی این کشور در 1990 روبروست و هر از چند گاهی اعتراضاتی به همین دلیل انجام می گردد.

شرایط لبنان زمانی بدتر شد که در مرداد ماه گذشته (1399) انفجای مهیب در بندر بیروت رخ داد و دولت حسان دیاب مجبور به استعفا شد.

چندی پیش میشل عون رئیس جمهور لبنان در بیانیه ای شدیداللحن علیه سعد الحریری رئیس جریان المستقبل و نخست وزیر مکلف، توضیح داد که رئیس این جریان ضمن افترازنی به او، از مسئولیت هایش فرار می نماید (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1631

به "شروع مجدد اعتراض های خیابانی در لبنان با ادامه بحران مالی این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مجدد اعتراض های خیابانی در لبنان با ادامه بحران مالی این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید