شهروندی دانمارکی تعدادی از اشیای باستانی متعلق به ایران را به سفارت ایران در کپنهاگ تحویل داد

به گزارش گفتمان برتر، ایلنا/ براساس خبرهای واصله، شهروندی دانمارکی تعدادی از اشیای باستانی متعلق به ایران را به سفارت ایران در کپنهاگ تحویل داد.

شهروندی دانمارکی تعدادی از اشیای باستانی متعلق به ایران را به سفارت ایران در کپنهاگ تحویل داد

براساس گزارش سفارت ایران در دانمارک، شهروندی دانمارکی با مراجعه به سفارت جمهوری اسلامی ایران خود را علاقمند به تاریخ و فرهنگ ایران معرفی نموده و با اهدای اشیا بیان داشت: این اشیاء متعلق به مادربزرگ وی بوده است که به همراه خانواده خویش طی سالهای دهه 1960 برای مدتی در ایران زندگی می کردند و بعدها در وصیت خود ذکر نموده که این اشیاء متعلق به مردم ایران و سرزمین فارس بوده و می بایست به خاستگاه اصلی بازگردانده شوند. وی از سفارت کشورمان درخواست نمود اشیای تاریخی مزبور به سرزمین و مردم ایران بازگردانده گردد.

خانم نادی پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک ضمن تشکر و قدردانی از اقدام ارزشمند این شهروند دانمارکی بیان داشت: اشیاء و آثار تاریخی بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی هر کشوری است که بازگرداندن آنها خود نوعی احترام به مردم، فرهنگ و تاریخ آن کشور تلقی می گردد.

سفیر کشورمان بعلاوه اضافه کرد: سرزمین ایران مهد تمدن بزرگ و دیرین جهان است که حفظ آثار ارزشمند بر جای مانده آن که شاهدی بر شکوه و عظمت این تمدن بوده، از اهمیت برخوردار است.

اشیاء مذکور شامل 28 قطعه فلزی اعم از پیکان و سرنیزه، گردن آویز، جسم برنده، النگو، سوزن، و اجسام فلزی کوچک به شکل حیوانات است که قرار است با هماهنگی وزارت امور خارجه ضمن انتقال به داخل کشور، برای کارشناسی و نگهداری به سازمان میراث فرهنگی تحویل داده شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مهر 1402 بروزرسانی: 1 مهر 1402 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2212

به "شهروندی دانمارکی تعدادی از اشیای باستانی متعلق به ایران را به سفارت ایران در کپنهاگ تحویل داد" امتیاز دهید

1 کاربر به "شهروندی دانمارکی تعدادی از اشیای باستانی متعلق به ایران را به سفارت ایران در کپنهاگ تحویل داد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروندی دانمارکی تعدادی از اشیای باستانی متعلق به ایران را به سفارت ایران در کپنهاگ تحویل داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید