در برنامه هفتم توسعه 22 روستای استان قزوین حائز شرایط گردشگری هستند

به گزارش گفتمان برتر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، در برنامه هفتم توسعه 22 روستای استان قزوین حائز شرایط گردشگری هستند.

در برنامه هفتم توسعه 22 روستای استان قزوین حائز شرایط گردشگری هستند

نادر محمدی با اشاره به این موضوع که 22 روستای نو استان قزوین حائز شرایط گردشگری شناخته شدند تا پس از تأیید در کارگروه گردشگری به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شوند، اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه پنج روستا به عنوان هدف گردشگری در استان قزوین انتخاب شده بودند که پس از آنالیز های اجرا شده به وسیله کارگروه 2 روستا مورد تأیید قرار گرفتند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر و در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه 22 روستا از استان قزوین واجد شرایط هدف گذاری گردشگری شناخته شده اند که این شرایط باید مورد آنالیز و تأیید کارگروه گردشگری قرار بگیرد.

وی در ادامه بیان نمود: روستاهای هدف از لحاظ موضوعات مختلف نظیر مکانهای مذهبی، تاریخی، طبیعی، بافت ارزشمند مسکونی و یا قرار گرفتن در مسیر و محور گردشگری و وجود اقامتگاه های بومگردی مورد توجه قرار گرفته اند.

محمدی گفت: بعضی از روستاها نیز به واسطه وجود بازارچه های صنایع دستی یا مراکز فراوری، ارزش های فرهنگی و نیز وجود بعضی از جشنواره ها مورد توجه قرار گرفته اند ولی وجود فرهنگهای مختلف که در این روستاها به چشم می آید، همچنان در کارگروه گردشگری با دقت در حال آنالیز است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در خاتمه گفت: استان قزوین ظرفیتهای گردشگری قابل توجه و کمتر دیده شده ای دارد که این امر در تمام موضوعات حائز اهمیت در حوزه گردشگری دیده می گردد و ما کوشش می کنیم این نقص و این عدم شناخت کمتر گردد تا چرخه گردشگری در استان قزوین رشد داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 مهر 1402 بروزرسانی: 29 مهر 1402 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2214

به "در برنامه هفتم توسعه 22 روستای استان قزوین حائز شرایط گردشگری هستند" امتیاز دهید

1 کاربر به "در برنامه هفتم توسعه 22 روستای استان قزوین حائز شرایط گردشگری هستند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در برنامه هفتم توسعه 22 روستای استان قزوین حائز شرایط گردشگری هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید